Zwiększenie przepustowości i innych parametrów wybranych linii kolejowych
ZAKRES PROJEKTU
Kompleksowa wymiana torów, sieci trakcyjnej i zabudowa urządzeń srk oraz modernizacja peronów i nawierzchni przejazdów kolejowo-drogowych na wybranych liniach kolejowych w województwach: świętokrzyskim, łódzkim i lubuskim.
DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE
Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku (z perspektywą do roku 2032).
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
351 961 594,24 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2024 - 2025
REWITALIZACJA TORU NR 2 NA LINII NR 22 WRAZ ROBOTAMI TOWARZYSZĄCYMI NA ODCINKU RADZICE - RADOM
ZAKRES PROJEKTU
Zaprojektowanie i wykonanie robót na linii kolejowej nr 22 na odcinku Radzice – Radom Główny, w tym:
- kompleksowa wymiana torów i sieci trakcyjnej oraz modernizacja peronów i nawierzchni przejazdów kolejowo-drogowych na odcinku Radzice – Drzewica - Przysucha – Wolanów;
- wymiana rozjazdów w stacjach Drzewica i Wolanów.
CELE PROJEKTU
Celem projektu jest podniesienie podstawowych parametrów technicznych linii kolejowej nr 22 na odcinku Radzice-Radom, tj. likwidacja ograniczeń prędkości i zwiększenie prędkości jazdy pociągów do 120 km/h na odcinku, skrócenie czasu jazdy pociągów i zwiększenie bezpieczeństwa ruchu oraz poprawa stanu technicznego infrastruktury pasażerskiej i dostosowanie jej do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
GRUPY DOCELOWE
Ogół społeczeństwa, a w szczególności:
- mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- Polepszenie oferty przewozowej dla przewoźników, poprawę bezpieczeństwa oraz zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych i utrzymania infrastruktury kolejowej;
- Likwidacja ograniczeń prędkości i przywrócenie prędkości rozkładowej w torze nr 2 na odcinku Radzice – Radom Główny;
- Skrócenie czasu podróży;
- Poprawę stanu technicznego infrastruktury pasażerskiej i jej dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych – uzyskane Certyfikat WE dla podsystemu Infrastruktura PRM;
- Modernizacja ww. zadania wpłynie na skrócenie czasy jazdy pociągów o około 15 minut.
DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE
Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
151 827 910,04 PLN netto
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2025 – 2025
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024
REWITALIZACJA POSTERUNKU BOCZNICOWEGO GOŁUCHÓW WRAZ Z ROBOTAMI TOWARZYSZĄCYMI NA PRZYLEGŁYCH STACJACH
ZAKRES PROJEKTU
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na wymianie nawierzchni drogowej w zakresie torów stacyjnych i rozjazdów, remoncie elementów sieci trakcyjnej, zabudowie nowych urządzeń srk, telekomunikacyjnych oraz eor.
CELE PROJEKTU
Celem projektu jest podniesienie podstawowych parametrów technicznych linii kolejowej nr 70 poprzez poprawę istniejącego stanu infrastruktury kolejowej. Realizacja projektu zezwoli na zmniejszenie czasu obsługi bocznicy, a tym samym zwiększenie ilości obsługiwanych pociągów zarówno na bocznicy szlakowej jak i całej linii kolejowej. Zabudowa nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym znacząco poprawi system organizacji i zarządzania infrastrukturą oraz zmniejszy koszty jej utrzymania.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI
- zwiększenie przepustowości linii kolejowej nr 70,
- usprawnienie oraz skrócenie czasu obsługi bocznicy szlakowej w Gołuchowie,
- poprawa oferty przewozowej, a w konsekwencji zwiększenie ilości klientów,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego.
DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE
Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku (z perspektywą do roku 2032).
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA
15 900 000,45 PLN
CZAS REALIZACJI
2024 – 2025
ZABUDOWA BLOKADY LINIOWEJ NA SZLAKU NOWOGRÓD OSIEDLE-ŻARY LINII KOLEJOWEJ NR 370
ZAKRES PROJEKTU
Zadanie obejmuje zaprojektowanie i zabudowę półsamoczynnej blokady liniowej na linii kolejowej nr 370 Zielona Góra Główna - Żary na szlakach Nowogród Osiedle-Bieniów-Żary. Wykonanie blokady wymaga przebudowy stacyjnych urządzeń srk na stacjach Nowogród Osiedle i Żary, w tym m.in. wymiany sygnalizacji kształtowej na świetlną na obu stacjach.
CELE PROJEKTU
Celem projektu jest m.in. modernizacja/ budowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym z możliwością zdalnego sterowania tymi urządzeniami w wybranych lokalizacjach zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., a w konsekwencji wzrost efektywności wykorzystania linii kolejowych poprzez poprawę bezpieczeństwa, zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych i utrzymania infrastruktury kolejowej oraz skrócenia czasu jazdy pociągów i poprawienia przepustowości linii.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI
Wzrost efektywności wykorzystania linii kolejowych poprzez poprawę bezpieczeństwa, zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych i utrzymania infrastruktury kolejowej oraz skrócenia czasu jazdy pociągów i poprawienia przepustowości linii.
DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE
Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku (z perspektywą do roku 2032).
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU
14 547 800,00 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA
14 547 800,00 PLN
CZAS REALIZACJI
2024