Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej
DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE
Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA I LIKWIDACJA ZAGROŻEŃ EKSPLOATACYJNYCH NA SIECI KOLEJOWEJ – ETAP II
ZAKRES PROJEKTU
Program inwestycyjny PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pozwoli podwyższyć poziom bezpieczeństwa na m.in. przejazdach kolejowo-drogowych w Polsce.
CELE PROJEKTU
- zwiększenie poziomu bezpieczeństwa,
- utrzymanie przejezdności linii kolejowej,
- zwiększenie regularności kursowania pociągów,
- podniesienie prędkości pociągów.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- poprawa bezpieczeństwa,
- zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych i utrzymania infrastruktury kolejowej,
- zapewnienie stabilności rozkładu jazdy dla pociągów pasażerskich i towarowych,
- polepszenie oferty przewozowej poprzez zwiększenie potencjału transportu kolejowego w przewozie ładunków jako ekologicznej i przyjaznej dla środowiska gałęzi transportu,
- poprawa komfortu jazdy poprzez zmianę toru z klasycznego na bezstykowy.
DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE
Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
379 340 760,77 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2024 - 2030
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.
PRACE INWESTYCYJNE NA LINII KOLEJOWEJ NR 276 WROCŁAW - MIĘDZYLESIE
ZAKRES PROJEKTU
Zadanie obejmuje rewitalizację linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny – Międzylesie wraz z robotami towarzyszącymi w celu ujednolicenia stanu technicznego i likwidacji asymetrii prędkości maksymalnych.
Projekt obejmuje:
- Prace na linii kolejowej nr 276 Wrocław – Międzylesie - rewitalizacja torów wraz z robotami towarzyszącymi na terenie Zakładu Linii Kolejowych we Wrocławiu od km 2,700 do km 10,700
- Prace na linii kolejowej nr 276 Wrocław – Międzylesie - rewitalizacja torów wraz z robotami towarzyszącymi na terenie Zakładu Linii Kolejowych w Opolu od km 37,573 do km 91,400
- Prace na linii kolejowej nr 276 Wrocław – Międzylesie - rewitalizacja torów wraz z robotami towarzyszącymi na terenie Zakładu Linii Kolejowych w Wałbrzychu od km 91,400 do km 129,523
CELE PROJEKTU
Głównym celem przedsięwzięć jest poprawa stanu podtorza, nawierzchni kolejowej, obiektów inżynieryjnych, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji oraz elektroenergetyki. Roboty mają na celu poprawę stanu technicznego infrastruktury, a ich realizacja wpłynie na poprawę bezpieczeństwa oraz zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych i utrzymania infrastruktury kolejowej, ponoszonych przez Zakłady Linii Kolejowych. W rezultacie możliwe będzie podniesienie prędkości pociągów pasażerskich z 80 km/h do 120 km/h oraz pociągów towarowych do 100 km/h (w wybranych lokalizacjach). Wykonanie przedmiotowych robót jest więc niezbędne dla zachowania przejezdności i poprawy przepustowości linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny – Międzylesie, a także poprawy bezpieczeństwa ruchu kolejowego, drogowego i pieszego na przejazdach kolejowo-drogowych.
Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa i likwidację zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy (obsługujący przewozy w ramach korytarza tranzytowego Republika Czeska – Niemcy (Lichkov/Międzylesie – Wrocław – Węgliniec/Horka) oraz inni kontrahenci. Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych kruszyw z rejonów załadunkowych zlokalizowanych w Piławie Górnej, Doboszowicach, Paczkowie, Ścinawce Średniej, Nowej Rudzie Słupiec, Bardzie Przyłęk stanowiących istotny generator potoków ruchu towarowego dla odbiorców zlokalizowanych w różnych częściach kraju. Linia kolejowa nr 276 jest jedną z kluczowych tras obsługujących ten rodzaj ładunków i wszelkie działania poprawiające przepustowość jest powiązane bezpośrednio z kosztami innych kontraktów budowlanych.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- poprawa poziomu bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego poprzez m.in. zmniejszenia liczby wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych w poziomie szyn,
- sprawniejszy i bezpieczniejszy przeładunek towarów na inne środki transportu,
- zwiększenie parametrów i niezawodności obiektów inżynieryjnych,
- zwiększenie bezpieczeństwa ruchu towarowego,
- zwiększenie bezpieczeństwa ruchu pieszego w obrębie stacji i innych elementów infrastruktury kolejowej,
- odwołanie ograniczeń prędkości i skrócenie czasu przejazdu pociągów,
- zaniechania wprowadzenia ograniczeń prędkości na przejazdach z iloczynem ruchu sięgającym wartości granicznych,
- zwiększenie przepustowości linii kolejowych.
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
147 934 321,56 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2024 - 2025
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.
PRACE INWESTYCYJNE NA STACJACH I LINIACH KOLEJOWYCH
ZAKRES PROJEKTU
W ramach Prace inwestycyjne na stacjach i liniach kolejowych prowadzone są zadania inwestycyjne obejmujące województwa: śląskie, wielkopolskie, małopolskie, dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, mazowieckie, lubelskie, podkarpackie, pomorskie, opolskie, takie jak:
- Prace na linii kolejowej w obrębie Rybnik Towarowy(rejon RTA) – Rybnik(rejon RbC);
- Prace na linii kolejowej nr 281 Oleśnica – Chojnice, szlak Miłosław – Września, wraz z modernizacją przystanku Chwalibogowo;
- Przebudowa sieci trakcyjnej na lk nr 8 (Warszawa Zachodnia - Kraków Główny) szl. Miechów-Słomniki tor 2;
- Przebudowa wiaduktu kolejowego w km 25.455 linii kolejowej nr 291 Boguszów Gorce Wschód – Mieroszów;
- Poprawa przepustowości linii nr 18 na odcinku Toruń - Bydgoszcz poprzez przebudowę głowic rozjazdowych w stacji Solec Kujawski;
- Wydłużenie torów nr 301 i 303 na stacji Warszawa Gdańska;
- Poprawa przepustowości na stacji Kobylnica na linii kolejowej nr 353 i linii kolejowej nr 394;
- Prace na linii kolejowej nr 207 na odcinku Grudziądz – Gardeja;
- Instalacja systemu zdalnego zwalniania i zamykania kluczy zależnościowych do obsługi bocznic na szlaku Studniska – Lubań Śląski linii kolejowej nr 274 wraz z robotami towarzyszącymi;
- Elektryfikacja toru nr 4 na stacji Kraśnik;
- Rozbiórka istniejącego i budowa nowego przepustu kolejowego w km 42,728 linii kolejowej nr 108 Stróże – Krościenko;
- Prace w nawierzchni torowej na stacjach Dalekie, Pasieki linii kolejowej nr 29 i stacji Śniadowo linii kolejowej nr 36;
- Kompleksowa wymiana nawierzchni torowej w torze nr 8 stacji Jaszczów;
- Wydłużenie istniejącego przejścia podziemnego na stacji Buk zlokalizowanego na linii kolejowej nr 3 Warszawa Zachodnia - Kunowice w km 334,390;
- Budowa półsamoczynnej blokady liniowej na szlaku Brusy - Lipusz na linii nr 211 w ramach przystosowania linii do prędkości 120 km/h;
- Elektryfikacja toru nr 5 w stacji Sławięcice wraz z robotami towarzyszącymi;
- Poprawa stanu infrastruktury kolejowej i urządzeń SRK na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia.
CELE PROJEKTU
- zwiększenie poziomu bezpieczeństwa,
- utrzymanie przejezdności linii kolejowej,
- zwiększenie regularności kursowania pociągów,
- podniesienie prędkości pociągów.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- poprawa bezpieczeństwa,
- zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych i utrzymania infrastruktury kolejowej,
- zapewnienie stabilności rozkładu jazdy dla pociągów pasażerskich i towarowych,
- polepszenie oferty przewozowej poprzez zwiększenie potencjału transportu kolejowego w przewozie ładunków jako ekologicznej i przyjaznej dla środowiska gałęzi transportu,
- poprawa komfortu jazdy poprzez zmianę toru z klasycznego na bezstykowy.
DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE
Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
170 597 303,78 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2024 - 2028
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.
PRACE INWESTYCYJNE W ZAKRESIE PRZEJAZDÓW KOLEJOWO-DROGOWYCH
ZAKRES PROJEKTU
W ramach zadania Prace inwestycyjne w zakresie przejazdów kolejowo-drogowych prowadzone są prace w województwach: wielkopolskim, małopolskim, pomorskim, świętokrzyskim, podlaskim, śląskim, w tym min.
- Modernizacja przejazdu kolejowo-drogowego na linii 272 Kluczbork - Poznań Główny w km 32.901 – Piaski;
- Budowa ścieżki rowerowej w obrębie przejazdu kolejowo-drogowego w km 5,689 linii kolejowej nr 211 w miejscowości Klawkowo;
- Prace inwestycyjne w zakresie instalacji oraz modernizacji urządzeń na wybranych przejazdach kolejowo-drogowych na terenie Zakładu Linii Kolejowych w Ostrowie Wielkopolskim;
- Podniesienie kategorii przejazdów kolejowo-drogowych z kat. C do B na linii kolejowej nr 354 w km 75,259 oraz z kat. D do B na linii kolejowej nr 356 w km 9,120;
- Przeniesienie sterowania przejazdem kolejowo-drogowym w km 202,108 linii kolejowej nr 8 na nastawnię dysponującą Radkowice;
- Zabudowa urządzeń ssp na przejeździe i zmiana kategorii z "D" na "C" w km 79,950 na linii nr 31 Siedlce - Czeremcha, na szlaku Nurzec-Czeremcha;
- Zabudowa urządzeń ssp na przejeździe i zmiana kategorii z "D" na "C" w km 40,913 na linii nr 32 Czeremcha-Białystok, na szlaku Bielsk Podlaski – Strabla;
- Prace związane z przejazdami kolejowo-drogowymi na linii kolejowej nr 99;
- Prace inwestycyjne w zakresie zmiany kategorii przejazdów z A do B wraz z instalacją urządzeń SSP na wybranych przejazdach kolejowo-drogowych linii kolejowej nr 139 na terenie Zakładu Linii Kolejowych w Sosnowcu.
CELE PROJEKTU
Celem projektu jest likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych oraz poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI
Zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych.
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
28 621 009,54 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2024 - 2025
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.
PRACE INWESTYCYJNE NA WYBRANYCH LINIACH KOLEJOWYCH NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
ZAKRES PROJEKTU
W ramach zadania Prace inwestycyjne na wybranych liniach kolejowych na terenie województwa śląskiego prowadzone są prace w tym min.
- Optymalizacja układu rozjazdowego na podg. Panewnik wraz z budową nowego przejścia rozjazdowego na linii kolejowej nr 171 w km 39,500 i rewitalizacją toru nr 2 na odcinku Katowice Muchowiec - podg. Panewnik;
- Rewitalizacja wiat sektorowych na peronie nr 2 i 3 oraz rewitalizacja przejścia pod torami w km 22,981 LK138 w stacji Mysłowice wraz z robotami towarzyszącymi;
- Rewitalizacja linii kolejowej nr 117 w km 47,100 - 58,124 wraz z robotami towarzyszącymi.
CELE PROJEKTU
Celem projektu jest likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych oraz poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI
- zmniejszenie kosztów bieżącego utrzymania infrastruktury,
- zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych poprzez podwyższenie kategorii oraz wyposażenia w nowoczesne urządzenia zabezpieczające,
- zwiększenie komfortu podróży.
DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE
Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
83 187 118,38 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2024 - 2025
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.
PRACE INWESTYCYJNE NA LINII KOLEJOWEJ NR 309 KŁODZKO NOWE - KUDOWA ZDRÓJ
ZAKRES PROJEKTU
Prace związane z kompleksową wymianą nawierzchni torowej, poprawą stanu technicznego obiektów inżynieryjnych, prace na przejazdach oraz wymiana liniowych i stacyjnych urządzeń srk.
CELE PROJEKTU
- zwiększenie prędkości,
- zmniejszenie kosztów obsługi i utrzymania linii,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez zabudowę nowoczesnych stacyjnych i przejazdowych systemów srk,
- uatrakcyjnienie oferty przejazdowej.
GRUPY DOCELOWE PROJEKTU
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI
- zwiększenie prędkości do 120 km/h (na wybranych odcinkach),
- zmniejszenie kosztów bieżącego utrzymania infrastruktury,
- zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych poprzez podwyższenie kategorii oraz wyposażenia w nowoczesne urządzenia zabezpieczające,
- zwiększenie komfortu podróży.
DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE
Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
105 182 364,84 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2024 - 2026
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.
PRACE INWESTYCYJNE NA LINII KOLEJOWEJ NR 27 NA ODCINKU NASIELSK – SIERPC
ZAKRES PROJEKTU
Zakres robót budowlanych przewidzianych do wykonania w podziale branżowym: nawierzchnia kolejowa i podtorze; obiekty inżynieryjne; perony; przejazdy kolejowo-drogowe; urządzenia sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacja; energetyka nietrakcyjna; inne roboty, (np. usunięcie drzew i krzewów, rozbiórki, ogrodzenia itp.).
CELE PROJEKTU
Głównym celem przedmiotowego zadania jest dostosowanie infrastruktury torowej do planowanego podniesienia maksymalnej prędkości do V=120 kmh dla autobusów szynowych, V=100 km/h dla pociągów pasażerskich i V=80 km/h dla pociągów towarowych na odcinku linii nr 27 od km 47,000 do km 88,020 oraz poprawa stanu technicznego infrastruktury kolejowej na linii wraz z poprawą dostępności infrastruktury pasażerskiej.
GRUPY DOCELOWE PROJEKTU
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI
- podniesienie maksymalnej prędkości eksploatacyjnej,
- poprawa dostępności infrastruktury pasażerskiej,
- poprawa stanu technicznego infrastruktury kolejowej,
- poprawa bezpieczeństwa,
- likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych.
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
10 010 000,00 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2024 - 2026
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.
POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA I LIKWIDACJA ZAGROŻEŃ EKSPLOATACYJNYCH NA SIECI KOLEJOWEJ
ZAKRES PROJEKTU
Program inwestycyjny PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pozwoli podwyższyć poziom bezpieczeństwa m.in. na przejazdach kolejowo-drogowych w Polsce.
CELE PROJEKTU
- zwiększenie poziomu bezpieczeństwa,
- utrzymanie przejezdności linii kolejowej,
- zwiększenie regularności kursowania pociągów,
- podniesienie prędkości pociągów.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- poprawa bezpieczeństwa,
- zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych i utrzymania infrastruktury kolejowej,
- Zapewnienie stabilności rozkładu jazdy dla pociągów pasażerskich i towarowych,
- Polepszenie oferty przewozowej poprzez zwiększenie potencjału transportu kolejowego w przewozie ładunków jako ekologicznej i przyjaznej dla środowiska gałęzi transportu.
DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE
Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
1 072 389 003,05 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
97 811 980,92 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2024 - 2030
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.