Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej
DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE
Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA I LIKWIDACJA ZAGROŻEŃ EKSPLOATACYJNYCH NA SIECI KOLEJOWEJ – ETAP II
ZAKRES PROJEKTU
Program inwestycyjny PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pozwoli podwyższyć poziom bezpieczeństwa na m.in. przejazdach kolejowo-drogowych w Polsce.
CELE PROJEKTU
- zwiększenie poziomu bezpieczeństwa,
- utrzymanie przejezdności linii kolejowej,
- zwiększenie regularności kursowania pociągów,
- podniesienie prędkości pociągów.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- poprawa bezpieczeństwa,
- zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych i utrzymania infrastruktury kolejowej,
- zapewnienie stabilności rozkładu jazdy dla pociągów pasażerskich i towarowych,
- polepszenie oferty przewozowej poprzez zwiększenie potencjału transportu kolejowego w przewozie ładunków jako ekologicznej i przyjaznej dla środowiska gałęzi transportu,
- poprawa komfortu jazdy poprzez zmianę toru z klasycznego na bezstykowy.
DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE
Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
379 340 760,77 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2024 - 2030
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.
POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA I LIKWIDACJA ZAGROŻEŃ EKSPLOATACYJNYCH NA SIECI KOLEJOWEJ
ZAKRES PROJEKTU
Program inwestycyjny PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pozwoli podwyższyć poziom bezpieczeństwa m.in. na przejazdach kolejowo-drogowych w Polsce.
CELE PROJEKTU
- zwiększenie poziomu bezpieczeństwa,
- utrzymanie przejezdności linii kolejowej,
- zwiększenie regularności kursowania pociągów,
- podniesienie prędkości pociągów.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- poprawa bezpieczeństwa,
- zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych i utrzymania infrastruktury kolejowej,
- Zapewnienie stabilności rozkładu jazdy dla pociągów pasażerskich i towarowych,
- Polepszenie oferty przewozowej poprzez zwiększenie potencjału transportu kolejowego w przewozie ładunków jako ekologicznej i przyjaznej dla środowiska gałęzi transportu.
DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE
Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
1 072 389 003,05 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
97 811 980,92 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2024 - 2030
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.
PRACE NA LINII KOLEJOWEJ NR 21 NA ODCINKU WARSZAWA WILEŃSKA – ZIELONKA
ZAKRES PROJEKTU
Zadanie prowadzona będzie w systemie „projekt i budowa” i obejmować będzie:
- wymianę urządzeń sieci trakcyjnej,
- przebudowę urządzeń oświetlenia zewnętrznego,
- zapewnienie odpowiedniej jakości zasilania w energię elektryczną wszelkich urządzeń
- wymagających zasilania,
- dostosowania infrastruktury będącej własnością PKP Energetyka S.A do zamierzeń PLK S.A.
CELE PROJEKTU
- poprawa przepustowości linii, poprzez dostosowanie parametrów sieci trakcyjnej do prędkości konstrukcyjnej linii, która stanowi ciąg z modernizowaną linią nr 6 (E-75),
- dopasowanie parametrów technicznych do obowiązujących przepisów i norm (skrajni konstrukcji wsporczych od osi toru, ochrony przeciwporażeniowej) itp.,
- poprawa niezawodności zasilania pojazdów trakcyjnych,
- zmniejszenie ilości występujących awarii, ułatwienie obsługi,
- zmniejszenie kosztów utrzymania urządzeń.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Zapewnienie stanu infrastruktury udostępnianej przewoźnikom, która poprzez swoja jakość i standardy umożliwi osiągnięcie wyników eksploatacyjnych w ruchu pociągów na poziomie gwarantującym spełnienie oczekiwań związanych z rozwojem transportu kolejowego.
DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE
Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
8 894 357,46 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2016
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.