Powrót

Modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra

Oznaczenie: Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, godło Polski

ZAKRES PROJEKTU

Modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra. Modernizacja nawierzchni torowej wraz z robotami podtorowymi. Modernizacja peronów. Reelektryfikacja wraz z robotami elektroenergetycznymi. Modernizacja obiektów inżynieryjnych oraz roboty w branży konstrukcyjnej. Modernizacja w zakresie teletechniki i automatyki kolejowej. 

W ramach projektu w roku 2016 uruchomione zostały umowy: 

  • Modernizacja peronów, wiat peronowych oraz przejść pod torami w st. Jelenia Góra, Modernizacja nawierzchni kolejowej  wraz z robotami towarzyszącymi, tor nr 1 szlak Marciszów - Janowice Wielkie,
  • Reelektryfikacja szlaku Smolec Kąty Wrocławskie: Opracowanie dokumentacji technicznej przez eksperta dla zadania: „Modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra",
  • Modernizacja tunelu liniowego w km 118,700,
  • Dostosowanie wiat peronowych na peronach nr 2 i 3 do potrzeb montażu SDIP.

Zamówienie dodatkowe:

  • Modernizacja peronów, wiat peronowych oraz przejść pod torami w st. Jelenia Góra.

Zamówienie uzupełniające:

  • Modernizacja nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi, tor nr 1 szlak Marciszów – Janowice Wielkie.
  • Reelektryfikacja toru nr 1 i 2 na szlaku Wojanów - Jelenia Góra.

CEL PROJEKTU

Modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra

GRUPY DOCELOWE

  • ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
  • przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
  • media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
  • administracja rządowa i samorządowa,
  • organizacje pozarządowe.

WARTOŚĆ PROJEKTU

76 491 450,30 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA

49 806 300,00 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

2010 - 2017