Przebudowa stacji Częstochowa Towarowa
Projekt obejmuje w szczególności:
- wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych (scentralizowanie torów i rozjazdów)
- modernizację urządzeń srk na przyległych szlakach, obejmującą:
- zabudowę nowych komputerowych półsamoczynnych blokad liniowych
- dostosowanie urządzeń srk do nowo budowanych blokad liniowych
- zabudowę urządzeń SKP (TVu)
Powyższe prace zostaną zrealizowane:
- od km 229,962 do km 234,708 linii nr 1
- od km 1,292 do km 5,896 linii nr 701
- od km 0,157 do km 1,060 linii nr 702
- od km 0,640 do km 5,706 linii nr 703
Łącznie, urządzenia srk zostaną zmodernizowane na długości 15,319 km.
- remont nawierzchni torów:
- od km 0,000 do km 0,928 toru nr 7 (rozjazd nr 19 – rozjazd nr 67)
- od km 0,000 do km 0,846 toru nr 9 (rozjazd nr 20 – rozjazd nr 65)
- od km 0,000 do km 0,958 toru nr 11 (rozjazd nr 18 – rozjazd nr 64)
- od km 0,000 do km 1,169 toru nr 13 (rozjazd nr 12 – rozjazd nr 71)
- od km 0,000 do km 0,965 toru nr 17 (rozjazd nr 32 – rozjazd nr 86)
- od km 0,000 do km 0,923 toru nr 19 (rozjazd nr 31 – rozjazd nr 83)
- od km 0,000 do km 0,841 toru nr 21 (rozjazd nr 35 – rozjazd nr 80)
- od km 0,000 do km 0,900 toru nr 23 (rozjazd nr 34 – rozjazd nr 86)
- od km 0,000 do km 0,884 toru nr 25 (rozjazd nr 31 – rozjazd nr 81)
- od km 0,000 do km 0,861 torów nr 65 i 167 (rozjazd nr 9 – rozjazd nr 111) – z wyłączeniem odcinka na obiekcie mostowym nad rzeką Stradomką
- wymiana nawierzchni torów:
- 0,012 km toru (rozjazd nr 116 – rozjazd nr 114)
- 0,064 km toru (rozjazd nr 114 – rozjazd nr 113)
- 0,050 km toru (rozjazd nr 111 – rozjazd nr 109)
- 0,006 km toru (rozjazd nr 109 – rozjazd nr 107)
- 0,064 km toru (rozjazd nr 101 – rozjazd nr 116)
- 0,069 km toru (rozjazd nr 86 – rozjazd nr 101)
Łącznie wyremontowanych zostanie 9,540 km stacyjnych torów głównych dodatkowych.
- powyższy zakres zawiera się w obszarze wyznaczonym przez modernizację urządzeń srk:
- budowę budynku nastawni CT wraz zabudową w tym budynku nowych komputerowych urządzeń srk
- ramach Projektu będą realizowane roboty towarzyszące w branżach:
- elektroenergetyki trakcyjnej - wymiana pojedynczych konstrukcji wsporczych i dostosowaniu sieci do układu torowego oraz kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej nad wybranymi torami i rozjazdami w stacji Częstochowa Towarowa
GRUPY DOCELOWE
Pasażerowie, pracownicy kolei zaangażowani w prowadzenie ruchu pociągów.
EFEKTY PROJEKTU
Wymiana istniejących przekaźnikowych urządzeń sterowania ruchem wybudowanych w latach 50-tych ubiegłego wieku, na nowoczesne urządzenia komputerowe, dla poprawy niezawodności, bezpieczeństwa ruchu kolejowego i efektywności energetycznej.
WARTOŚĆ PROJEKTU *
153 836 100,00 PLN
WYSOKOŚĆ WKŁADU UE *
125 070 000,00 PLN
CZAS REALIZACJI
2024 – 2026
* Źródło: ANEKS nr KPOD.09.07-IW.02-0023/23-01 do Umowy o objęcie przedsięwzięcia wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego nr KPOD.09.07-IW.02-0023/23 z dnia 13 maja 2024 r.