Powrót

Prace na linii kolejowej nr 274 na odcinku Wrocław Świebodzki – Jelenia Góra – prace na szlaku Marciszów – Sędzisław, Wałbrzych Miasto – Wałbrzych Fabryczny oraz na obiektach inżynieryjnych

Oznaczenie: Logo Krajowego Planu Odbudowy, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo Unia Europejska, logo PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Przedmiotem Projektu jest przywrócenie parametrów technicznych dwutorowej linii kolejowej nr 274 na odcinkach Wałbrzych Miasto – Wałbrzych Fabryczny i Sędzisław - Marciszów.

Zakres Projektu obejmuje w szczególności:

1. wymianę nawierzchni torowej z wymianą podsypki i robotami odwodnieniowymi na odcinkach:

a. Wałbrzych Miasto – Wałbrzych Fabryczny 

  • w torze nr 1 w km 70,202 – 71,285 oraz w km 71,600 – 72,567; 
  • w torze nr 2 w km 70,161 – 71,285 oraz w km 71,600 – 72,591; 

b. Sędzisław – Marciszów 

  • w torze nr 1 w km 99,311 – 104,415; 
  • w torze nr 2 w km 99,402 – 104,459; 

2. wymianę sieci trakcyjnej na odcinkach: 

a. Wałbrzych Miasto – Wałbrzych Fabryczny 

  • w km 69,994 - 73,759 (tor nr 1) 
  • w km 69,868 - 73,835 (tor nr 2) 

b. Sędzisław – Marciszów 

  • w km 99.333 - 104.464 (tor nr 1); 
  • w km 99.198 - 104.299 (tor nr 2); 

3. przebudowę 2 wiaduktów kolejowych, w km 78,658 i 80,480; 

4. remont 2 wiaduktów kolejowych, w km 73,244 i 73,725: 

5. remont 2 mostów kolejowych, w km 101,084 i 104,244; 

6. remont 17 przepustów i 1 muru oporowego; 

7. modernizację 8 przejazdów kolejowych (w km 70,905; 71,269; 72,616; 100,130; 100,843; 101,372; 103,263; 103,706); 

8. przebudowę urządzeń srk; 

9. prace w branżach teletechnicznej i elektroenergetycznej. 

GRUPY DOCELOWE

Pasażerowie, pracownicy kolei zaangażowani w prowadzenie ruchu pociągów.

EFEKTY PROJEKTU

Przywrócenie pierwotnych parametrów linii, a w rezultacie przyspieszenie transportu pasażerów korzystających z linii kolejowej nr 274 w szczególności w relacji Wałbrzych – Marciszów oraz przyspieszenie wraz z zapewnieniem niezawodności transportu towarów na linii nr 274.

WYNIKIEM REALIZACJI PROJEKTU BĘDZIE:

  • rehabilitacja 14,326 km torów kolejowych; 7,163 km linii kolejowych, w tym dostosowanie 5,080 km do prędkości 100 km/h dla pociągów towarowych (odcinek Sędzisław – Marciszów);
  • modernizacja 8 przejazdów kolejowo-drogowych.

W WYNIKU REALIZACJI PROJEKTU, PRZYWRÓCONE ZOSTANĄ NASTĘPUJĄCE PARAMETRY TECHNICZNE INFRASTRUKTURY:

1. szlak Wałbrzych Miasto – Wałbrzych Fabryczny:

  • Vmax=100 km/h dla pociągów pasażerskich
  • Vmax=60 km/h dla pociągów towarowych
  • dopuszczalny nacisk osi – 221 kN/oś

2. Szlak Sędzisław – Marciszów:

  • Vmax=120 km/h dla pociągów pasażerskich
  • Vmax=100 km/h dla pociągów towarowych
  • dopuszczalny nacisk osi – 221 kN/oś

WARTOŚĆ PROJEKTU *

153 565 500,00 PLN

WYSOKOŚĆ WKŁADU UE *

124 850 000,00 PLN

CZAS REALIZACJI

2024 – 2026

* Źródło: ANEKS nr KPOD.09.07-IW.02-0021/23-01do Umowy o objęcie przedsięwzięcia wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego nr KPOD.09.07-IW.02-0021/23 z dnia 14.05.2024 r.