Prace na linii kolejowej nr 274 na odcinku Wrocław Świebodzki – Jelenia Góra – prace na szlaku Marciszów – Sędzisław, Wałbrzych Miasto – Wałbrzych Fabryczny oraz na obiektach inżynieryjnych
Przedmiotem Projektu jest przywrócenie parametrów technicznych dwutorowej linii kolejowej nr 274 na odcinkach Wałbrzych Miasto – Wałbrzych Fabryczny i Sędzisław - Marciszów.
Zakres Projektu obejmuje w szczególności:
1. wymianę nawierzchni torowej z wymianą podsypki i robotami odwodnieniowymi na odcinkach:
a. Wałbrzych Miasto – Wałbrzych Fabryczny
- w torze nr 1 w km 70,202 – 71,285 oraz w km 71,600 – 72,567;
- w torze nr 2 w km 70,161 – 71,285 oraz w km 71,600 – 72,591;
b. Sędzisław – Marciszów
- w torze nr 1 w km 99,311 – 104,415;
- w torze nr 2 w km 99,402 – 104,459;
2. wymianę sieci trakcyjnej na odcinkach:
a. Wałbrzych Miasto – Wałbrzych Fabryczny
- w km 69,994 - 73,759 (tor nr 1)
- w km 69,868 - 73,835 (tor nr 2)
b. Sędzisław – Marciszów
- w km 99.333 - 104.464 (tor nr 1);
- w km 99.198 - 104.299 (tor nr 2);
3. przebudowę 2 wiaduktów kolejowych, w km 78,658 i 80,480;
4. remont 2 wiaduktów kolejowych, w km 73,244 i 73,725:
5. remont 2 mostów kolejowych, w km 101,084 i 104,244;
6. remont 17 przepustów i 1 muru oporowego;
7. modernizację 8 przejazdów kolejowych (w km 70,905; 71,269; 72,616; 100,130; 100,843; 101,372; 103,263; 103,706);
8. przebudowę urządzeń srk;
9. prace w branżach teletechnicznej i elektroenergetycznej.
GRUPY DOCELOWE
Pasażerowie, pracownicy kolei zaangażowani w prowadzenie ruchu pociągów.
EFEKTY PROJEKTU
Przywrócenie pierwotnych parametrów linii, a w rezultacie przyspieszenie transportu pasażerów korzystających z linii kolejowej nr 274 w szczególności w relacji Wałbrzych – Marciszów oraz przyspieszenie wraz z zapewnieniem niezawodności transportu towarów na linii nr 274.
WYNIKIEM REALIZACJI PROJEKTU BĘDZIE:
- rehabilitacja 14,326 km torów kolejowych; 7,163 km linii kolejowych, w tym dostosowanie 5,080 km do prędkości 100 km/h dla pociągów towarowych (odcinek Sędzisław – Marciszów);
- modernizacja 8 przejazdów kolejowo-drogowych.
W WYNIKU REALIZACJI PROJEKTU, PRZYWRÓCONE ZOSTANĄ NASTĘPUJĄCE PARAMETRY TECHNICZNE INFRASTRUKTURY:
1. szlak Wałbrzych Miasto – Wałbrzych Fabryczny:
- Vmax=100 km/h dla pociągów pasażerskich
- Vmax=60 km/h dla pociągów towarowych
- dopuszczalny nacisk osi – 221 kN/oś
2. Szlak Sędzisław – Marciszów:
- Vmax=120 km/h dla pociągów pasażerskich
- Vmax=100 km/h dla pociągów towarowych
- dopuszczalny nacisk osi – 221 kN/oś
WARTOŚĆ PROJEKTU *
153 565 500,00 PLN
WYSOKOŚĆ WKŁADU UE *
124 850 000,00 PLN
CZAS REALIZACJI
2024 – 2026
* Źródło: ANEKS nr KPOD.09.07-IW.02-0021/23-01do Umowy o objęcie przedsięwzięcia wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego nr KPOD.09.07-IW.02-0021/23 z dnia 14.05.2024 r.