Powrót

Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych - etap IV

Oznaczenie: Logo Krajowego Planu Odbudowy, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo Unia Europejska, logo PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Projekt obejmuje modernizację 91 przejazdów kolejowo-drogowych na terenie całego kraju, w tym: 

  • Zabudowę samoczynnego systemu przejazdowego na 84 przejazdach,
  • Zabudowę systemu telewizji użytkowej TVu na 11 przejazdach,
  • Przebudowę oświetlenia na 64 przejazdach,
  • Zabudowę tarcz ostrzegawczych na 88 przejazdach,
  • Zabudowę urządzeń rogatkowych na 35 przejazdach,
  • Modernizację nawierzchni drogowej na 7 przejazdach.

PROJEKT ZOSTAŁ PODZIELONY NA NASTĘPUJĄCE ZADANIA:

Zadanie 1: Zabudowa, wymiana urządzeń przejazdowych na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na liniach kolejowych nr 274, 279, 286, 290, 309, 311 i 346.

Zadanie 2: Wymiana urządzeń przejazdowych typu SPA-1 i SPA-2 na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na liniach kolejowych nr 137, 274 i 291.

Zadanie 3: Zabudowa, wymiana urządzeń przejazdowych na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - IZ Opole linie kolejowe nr 276 i 137 (przejazdy w km 28,640 i 68,388 na linii kolejowej nr 276 oraz km 166,926 na linii kolejowej nr 137).

Zadanie 4: Zabudowa, wymiana urządzeń przejazdowych na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S. A. - IZ Opole linie kolejowe nr 276 i 137 (przejazdy w km 41,098 i 47,148, linia kolejowa nr 276).

Zadanie 5: Zabudowa, wymiana urządzeń przejazdowych na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - IZ Opole linie kolejowe nr 277 i 143.

Zadanie 6: Wymiana urządzeń przejazdowych w km 2,876, w km 30,460, w km 33,854 oraz w km 37,918 wraz z robotami towarzyszącymi na linii kolejowej nr 70 Włoszczowice – Chmielów.

Zadanie 7: Wymiana urządzeń przejazdowych typu SPA-2 oraz SPA-2A na linii kolejowej nr 1.

Zadanie 8: Wymiana urządzeń przejazdowych typu SPA-2, SPA-2A w wybranych lokalizacjach na linii kolejowej nr 68.

Zadanie 9: Wymiana urządzeń przejazdowych typu SPA-1 w wybranej lokalizacji na linii kolejowej nr 7.

Zadanie 10: Modernizacja urządzeń BUES2000 na linii kolejowej nr 3 Warszawa - Kunowice, odcinek Poznań Górczyn-Chrośnica.

Zadanie 11: Wymiana urządzeń przejazdowych typu COB-58, COB-63 oraz COB-63A na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na liniach kolejowych nr 276, 309 i 322.

Zadanie 12: Wymiana urządzeń przejazdowych mechanicznych eksploatowanych na przejazdach kolejowo-drogowych na sieci zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - IZ Opole.

GRUPY DOCELOWE

Pracownicy kolei zaangażowani w prowadzenie ruchu pociągów, pasażerowie, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu, przedstawiciele podmiotów gospodarczych bezpośrednio sąsiadujących z inwestycją.

CEL

Poprawa bezpieczeństwa i sprawności ruchu kolejowego, unowocześnienie systemu transportowego i wdrożenie cyfrowych rozwiązań poprawiających efektywność wykorzystania infrastruktury transportowej.

EFEKTY PROJEKTU

  • dostosowanie infrastruktury kolejowej do rzeczywistych potrzeb przewoźników i kontrahentów oraz do prognozowanych kierunków rozwoju,
  • zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych poprzez zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technicznych,
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego,
  • poprawa komfortu podróży i obsługi pasażerów,
  • racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania infrastruktury poprzez zastosowanie nowych podzespołów o wysokiej trwałości i niezawodności,
  • ograniczenie dewastacji infrastruktury kolejowej na przejazdach z uwagi na zamontowany monitoring,
  • możliwość centralizacji urządzeń przejazdowych i uelastycznienie współpracy z różnymi systemami i urządzeniami sterowania ruchem kolejowym.

WARTOŚĆ PROJEKTU *

161 860 000,00 PLN

WYSOKOŚĆ WKŁADU UE *

161 860 000,00 PLN

CZAS REALIZACJI

2023 – 2026

* Źródło: Umowa o objęcie przedsięwzięcia wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego nr KPOD.09.07-IW.02-0005/23