Powrót

Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych - etap II

Oznaczenie: Logo Krajowego Planu Odbudowy, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo Unia Europejska, logo PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Przedmiotem Przedsięwzięcia jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego na 39 przejazdach kolejowo-drogowych.

Przedsięwzięcie obejmować będzie:

  • zabudowę samoczynnego systemu przejazdowego na 39 przejazdach;,
  • zabudowę systemu telewizji użytkowej TVu na 12 przejazdach;
  • przebudowę oświetlenia na 30 przejazdach;
  • zabudowę tarcz ostrzegawczych na 37 przejazdach;
  • zabudowę urządzeń rogatkowych na 12 przejazdach;
  • wymianę nawierzchni torowej, przejazdowej oraz remont dojazdów do przejazdów na 2 przejazdach.

GRUPY DOCELOWE

Pracownicy kolei zaangażowani w prowadzenie ruchu pociągów, pasażerowie, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu, przedstawiciele podmiotów gospodarczych bezpośrednio sąsiadujących z inwestycją. 

CELE PROJEKTU

  • poprawa bezpieczeństwa ruchu pociągów i uczestników ruchu drogowego oraz likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych w obrębie jednopoziomowych skrzyżowań linii kolejowych z drogami publicznymi;
  • zabudowa nowoczesnych urządzeń zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych;
  • odwołanie istniejących ograniczeń prędkości i odtworzenie parametrów pierwotnych linii we wskazanych lokalizacjach;
  • zaniechanie wprowadzenia ograniczeń prędkości na przejazdach z iloczynem ruchu sięgającym wartości granicznych.

EFEKTY PROJEKTU

  • dostosowanie infrastruktury kolejowej do rzeczywistych potrzeb przewoźników i kontrahentów oraz do prognozowanych kierunków rozwoju,
  • zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych poprzez zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technicznych,
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego,
  • poprawa komfortu podróży i obsługi pasażerów,
  • racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania infrastruktury poprzez zastosowanie nowych podzespołów o wysokiej trwałości i niezawodności,
  • ograniczenie dewastacji infrastruktury kolejowej na przejazdach z uwagi na zamontowany monitoring,
  • możliwość centralizacji urządzeń przejazdowych i uelastycznienie współpracy z różnymi systemami i urządzeniami sterowania ruchem kolejowym.

WARTOŚĆ PROJEKTU *

60 687 458,49 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *

49 339 397,15 PLN 

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

2024 – 2025

* Źródło: ANEKS nr KPOD.09.07-IW.02-0011/23-02 do Umowy o objęcie przedsięwzięcia wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego nr KPOD.09.07-IW.02-0011/23 z dnia 15 stycznia 2024 r.