Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych - etap II
Przedmiotem Przedsięwzięcia jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego na 39 przejazdach kolejowo-drogowych.
Przedsięwzięcie obejmować będzie:
- zabudowę samoczynnego systemu przejazdowego na 39 przejazdach;,
- zabudowę systemu telewizji użytkowej TVu na 12 przejazdach;
- przebudowę oświetlenia na 30 przejazdach;
- zabudowę tarcz ostrzegawczych na 37 przejazdach;
- zabudowę urządzeń rogatkowych na 12 przejazdach;
- wymianę nawierzchni torowej, przejazdowej oraz remont dojazdów do przejazdów na 2 przejazdach.
GRUPY DOCELOWE
Pracownicy kolei zaangażowani w prowadzenie ruchu pociągów, pasażerowie, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu, przedstawiciele podmiotów gospodarczych bezpośrednio sąsiadujących z inwestycją.
CELE PROJEKTU
- poprawa bezpieczeństwa ruchu pociągów i uczestników ruchu drogowego oraz likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych w obrębie jednopoziomowych skrzyżowań linii kolejowych z drogami publicznymi;
- zabudowa nowoczesnych urządzeń zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych;
- odwołanie istniejących ograniczeń prędkości i odtworzenie parametrów pierwotnych linii we wskazanych lokalizacjach;
- zaniechanie wprowadzenia ograniczeń prędkości na przejazdach z iloczynem ruchu sięgającym wartości granicznych.
EFEKTY PROJEKTU
- dostosowanie infrastruktury kolejowej do rzeczywistych potrzeb przewoźników i kontrahentów oraz do prognozowanych kierunków rozwoju,
- zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych poprzez zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technicznych,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego,
- poprawa komfortu podróży i obsługi pasażerów,
- racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania infrastruktury poprzez zastosowanie nowych podzespołów o wysokiej trwałości i niezawodności,
- ograniczenie dewastacji infrastruktury kolejowej na przejazdach z uwagi na zamontowany monitoring,
- możliwość centralizacji urządzeń przejazdowych i uelastycznienie współpracy z różnymi systemami i urządzeniami sterowania ruchem kolejowym.
WARTOŚĆ PROJEKTU *
60 687 458,49 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *
49 339 397,15 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2024 – 2025
* Źródło: ANEKS nr KPOD.09.07-IW.02-0011/23-02 do Umowy o objęcie przedsięwzięcia wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego nr KPOD.09.07-IW.02-0011/23 z dnia 15 stycznia 2024 r.