Powrót

Digitalizacja infrastruktury kolejowej poprzez zabudowę nowoczesnych urządzeń i systemów - etap I

Oznaczenie: Logo Krajowego Planu Odbudowy, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo Unia Europejska, logo PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Przedmiotem Projektu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego poprzez centralizację i automatyzację urządzeń srk na stacjach kolejowych oraz w obrębie wybranych przejazdów kolejowych, między innymi poprzez ich przebudowę, zmianę kategorii przejazdu oraz zabudowę nowoczesnych urządzeń zabezpieczających i sterujących. 

Projekt obejmuje realizację 7 poniższych zadań:

Zadanie 1 – „Zabudowa zdalnego sterowania ze st. Kraków Batowice stacjami Miechów Słomniki, Niedźwiedź, Zastów oraz podg. Raciborowice i podg. Dłubnia”.

Zadanie 2 - „Zabudowa urządzeń zdalnego sterowania na st. Augustów i włączenie do sterowania stacji Sidra, Dąbrowa Białostocka, Jastrzębna i Szczepki”.

Zadanie 3 - „Zabudowa nowych urządzeń srk na stacjach Zawada, Zamość, Zamość Szopinek, Jarosławiec, Werbkowice, Hrubieszów, ze sterowaniem ze stacji Zawada”.

Zadanie 4 – „Modernizacja urządzeń SRK w stacji Kraków Nowa Huta NHA i budowa urządzeń sterowania zdalnego podg. Kościelniki”.

Zadanie 5 – „Przebudowa urządzeń srk w stacji Powroźnik. Zabudowa systemu nadrzędnego z włączeniem do zdalnego sterowania stacji Krynica Zdrój "Kr"”.

Zadanie 6 – „Przebudowa posterunku odgałęźnego Kraków Przedmieście ze zdalnym sterowaniem ze stacji Kraków Główny”.

Zadanie 7 – „Włączenie sterowania stacjami Brzeźnica i Przeciszów do st. Spytkowice”.

Łącznie, w wyniku realizacji Projektu, zdalnym sterowaniem objętych zostanie 29 lokalizacji, a dodatkowo zmodernizowanych zostanie 21 przejazdów kolejowo- drogowych.

GRUPY DOCELOWE

Pracownicy kolei zaangażowani w prowadzenie ruchu pociągów, pasażerowie.

EFEKTY PROJEKTU

Projekt ma na celu zapobieżenie degradacji stanu urządzeń sterowania ruchem kolejowym, a w konsekwencji długofalową poprawę stanu bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Prace obejmują centralizację urządzeń sterowania ruchem kolejowych (poprzez np.: połączenie urządzeń z nastawni dysponującej i wykonawczej w obrębie jednego posterunku ruchu) lub automatyzację (np. zmiana kategorii przejazdu).

WARTOŚĆ PROJEKTU *

548 118 500,00 PLN

WYSOKOŚĆ WKŁADU UE *

548 118 500,00 PLN

CZAS REALIZACJI

2024 – 2025

* Źródło: Umowa o objęcie przedsięwzięcia wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego nr KPOD.09.12-IW.02-0005/23