Powrót

Budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark, Mszana Dolna oraz modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz – Etap IIA

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Infrastruktura i Środowisko, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

ZAKRES PROJEKTU

Zaprojektowanie i budowa podstacji trakcyjnej Mszana Dolna tj.:

  • budynku podstacji trakcyjnej PT Mszana Dolna w km proj. 11,320;
  • napowietrznej rozdzielnicy 110kV;
  • dwóch zespołów prostownikowych z transformatorami 110/15/1,3/1,3kV;
  • transformatora mocy 110/15kV;
  • dwóch stanowisk transformatorów potrzeb własnych wraz z dławikami gaszącymi;
  • stanowiska dławika kompensacyjnego 15kV;
  • rozdzielnicy 15kV;
  • rozdzielnicy 3kV;
  • kabli zasilaczy 3kV oraz kabli minusowych;
  • systemu sterowania rozłącznikami sieci trakcyjnej.

oraz zaprojektowanie i wybudowanie linii zasilającej 110 kV GPZ Rabka do PT Mszana Dolna o długości 10,6 km.

GRUPY DOCELOWE

Mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu, przedstawiciele podmiotów gospodarczych bezpośrednio sąsiadujących z inwestycją, pracownicy kolei, przewoźnicy, turyści.

CEL

Przeniesienie części ładunków towarowych (w tym niebezpiecznych) w kierunku północ-południe z dróg na tory skutkujące poprawą oddziaływania transportu na środowisko naturalne, podniesienie atrakcyjności przemysłowo-gospodarczej Sądecczyzny, Limanowszczyzny i Podhala, poprawa dostępności komunikacyjnej regionów południowej Małopolski (atrakcyjnych turystycznie - Tatry, Beskidy, Gorce) z Krakowem i innymi dużymi aglomeracjami Polski. Powyższe cele realizowane będą poprzez radykalne skrócenie czasu przejazdu, poprawę jakości powietrza i dostępu do kolejowej komunikacji zbiorowej gmin leżących na trasie linii. 

EFEKTY PROJEKTU

  • skrócenie czasów przejazdu,
  • poprawa dostępu do komunikacji zbiorowej mieszkańców gmin leżących na trasie linii kolejowej,
  • usprawnienie krajowego i międzynarodowego tranzytu kolejowego,
  • wzrost konkurencyjności transportu kolejowego,
  • poprawa jakości powietrza, dzięki zmniejszeniu ruchu drogowego.

RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ

Dokapitalizowanie za rok 2020/2023

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU

51 154 479,93 PLN (z kwotą warunkową)

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

2022 - 2025