Powrót    
 POIiŚ 7.1-9.1 Modernizacja linii kolejowej E 20/CE 20, odcinek Siedlce – Terespol, etap II
ZAKRES PROJEKTU
W ramach prac modernizacyjnych planuje się pełny zakres robót na stacjach: Siedlce, Łuków i Międzyrzec Podlaski oraz modernizację systemów sterowania ruchem kolejowym i systemów telekomunikacyjnych na odcinkach szlakowych od km 91,489 (Siedlce) do km 170.300 (Biała Podlaska).
CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY
- przygotowanie infrastruktury technicznej linii do parametrów eksploatacyjnych określonych w umowach AGC i AGTC, tj. prędkości pociągów zestawionych z taboru klasycznego w ruchu pasażerskim do V= 160 km/h a w ruchu towarowym do V=120 km/h i nacisku 221 kN/oś;
 - spełnienie wymagań dla kolei konwencjonalnych określonych w Dyrektywie 2008/57/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 17 czerwca 2008 roku w sprawie interoperacyjności systemu kolei we Wspólnocie;
 - zwiększenie efektywności systemu sterowania ruchem;
 - zachowanie dotychczasowej funkcji stacji z możliwością osiągnięcia przyszłej zwiększonej ilościowo oferty przewozowej;
 - poprawę warunków ekologicznych oraz zmniejszenie oddziaływania linii kolejowej jako bariery dla migracji małych zwierząt w obszarze modernizowanego odcinka linii;
 - uzyskanie poprawy oferty przewozowej, a w konsekwencji zwiększenie ilości klientów, przez:
- zwiększenie komfortu podróży,
 - skrócenie czasu podróży,
 - zwiększenie konkurencyjności kolei (prędkość i punktualność),
 - zwiększenie bezpieczeństwa podróżnych,
 
 - dostosowanie infrastruktury kolejowej dla korzystania osób o ograniczonych możliwościach ruchowych.
 
KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU BRUTTO
510,3 mln PLN
WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ
362,2 mln PLN