POIiŚ 7.1-1.3 Modernizacja linii kolejowej E 65_CE 65, odcinek Warszawa-Gdynia - obszar LCS Iława, LCS Malbork
ZAKRES PROJEKTU
- Modernizacja układu torowego na odcinku linii: 102,900 km;
 - Likwidacja 68 przejazdów kolejowych i przejść w poziomie szyn;
 - Budowa 6 przejść dla pieszych pod torami;
 - Budowa 157 nowych obiektów inżynierskich;
 - Przebudowa/modernizacja 50 obiektów inżynierskich.
 
CEL PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY
Przygotowanie infrastruktury technicznej linii do parametrów eksploatacyjnych określonych w umowach AGC i AGTC tj. prędkości pociągów zestawionych z taboru klasycznego w ruchu pasażerskim do V=160 km/h, a z taborem wychylnym do V=200 km/h natomiast w ruchu towarowym do V=120 km/h oraz przystosowanie nawierzchni do nacisku osiowego 221 KN.
KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU
2 023 942 436,46 PLN
WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ
1 218 142 206,79 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
2011 - 2015
KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA
- Skrócenie jazdy pociągów do 27 min.;
 - Ograniczenie uciążliwości dla środowiska naturalnego w zakresie hałas;
 - Zmniejszenie zagrożenia oddziaływania ładunków niebezpiecznych na środowisk;
 - Zwiększenie komfortu podróży;
 - Zwiększenie płynności ruchu pociągów;
 - Podniesienie jakości obsługi pasażerów związanej m.in. z modernizacją stacji kolejowych i przystanków osobowych.