Poprawa infrastruktury pasażerskiej na wybranych obiektach aglomeracji warszawskiej poprzez modernizację peronów oraz zabudowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej
Celem Przedsięwzięcia jest poprawa bezpieczeństwa podróżnych oraz podniesienia standardu jakościowego obsługi pasażerskiej zarówno w formie, treści, jak i sposobie obsługi urządzeń realizujących przekaz informacji pasażerom.
ZAKRES PRZEDSIEWZIĘCIA
Przedsięwzięcie obejmuje zaprojektowanie, dostawę i zabudowę urządzeń Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (CSDIP) oraz Systemu Monitoringu Wizyjnego (SMW) w 52 lokalizacjach, w tym na 13 stacjach i 39 przystankach osobowych, zlokalizowanych na obszarze aglomeracji warszawskiej.
ZAKRES PRAC
- opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszystkich niezbędnych pozwoleń i decyzji,
- dostawę, instalację i uruchomienie elementów wykonawczych CSDIP,
- dostawę, instalację i uruchomienie systemów monitoringu wizyjnego SMW,
- zabudowę na stacjach/przystankach teletransmisyjnej sieci dostępowej (wraz z infrastrukturą towarzyszącą), niezbędnej dla prawidłowego funkcjonowania CSDIP i SMW,
- wykonanie dokumentacji powykonawczej,
- przeprowadzenie certyfikacji oraz szkolenia personelu Zamawiającego.
Dodatkowo, Przedsięwzięcie obejmuje:
Prace na przystanku osobowym Ursus Północny, obejmujące przebudowę 2 peronów, wymianę trzech bramek sieci trakcyjnej, remont 2 wiaduktów kolejowych - w km 8,818 i 9,113 linii kolejowej nr 3. Remont 1 peronu wraz z dojściami na stacji Radzymin.
Przedsięwzięcie obejmuje realizację 5 poniższych zadań:
- Zadanie 1 – Prace na obszarze aglomeracji warszawskiej – Część 1, obejmujące 22 lokalizacje;
- Zadanie 2 – Prace na obszarze aglomeracji warszawskiej – Część 2, obejmujące 14 lokalizacji;
- Zadanie 3 – Prace na obszarze aglomeracji warszawskiej – Część 3, obejmujące 15 lokalizacji;
- Zadanie 4 – Prace na przystanku Warszawa Ursus Północny, obejmujące 1 lokalizację;
- Zadanie 5 – Nadzór inwestorski;
- Prace objęte Projektem zostaną zrealizowane na podstawie 4 zgłoszeń zamiaru wykonania robót.
GRUPY DOCELOWE
Pasażerowie, kierowca i inni użytkownicy dróg, pracownicy kolei zaangażowani w prowadzenie ruchu pociągów.
WARTOŚĆ PROJEKTU *
124 888 603,48 PLN
WYSOKOŚĆ WKŁADU UE *
101 535 449,98 PLN
CZAS REALIZACJI
2025 – 2026
* Źródło: Umowa o objęcie przedsięwzięcia wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego nr KPOD.09.12-IW.02-0001/25 z dn. 31.07.2025 r.