Powrót

Budowa wiaduktu kolejowego WK-05 na stacji Gdynia Port

Oznaczenie: Logo Krajowego Planu Odbudowy, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo Unia Europejska, logo PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Celem Przedsięwzięcia jest przebudowa wiaduktu WK-05 zlokalizowanego na stacji Gdynia Port w km 0,380 linii nr 724 Gdynia Port GPA – Gdynia Port GPB wraz z odcinkiem toru o długości od km 0,301 do km 0,448 linii nr 724.

ZAKRES PRZEDSIEWZIĘCIA

  • przebudowa wiaduktu WK-05 w km 0,380 linii nr 724,
  • wymiana nawierzchni torowej, wraz z podtorzem i odwodnieniem na odcinku od km 0,301 do km 0,448 linii kolejowej nr 724, to jest o długości 0,147 km,
  • demontaż i montaż istniejącej sieci trakcyjnej.

CEL PRZEDSIĘWZIĘCIA

Likwidacja tzw. "wąskiego gardła", uzyskanie prędkości pociągów towarowych V=60 km/h oraz dopuszczalnego nacisku osi do 245 KN na przedmiotowym wiadukcie. Pozwoli to na usprawnienie prowadzenia ruchu na stacji Gdynia Port, bezpośrednio do Baltic Container Terminal (BCT). Dzięki poprowadzeniu toru po wiadukcie, skład jadący do BCT omija 2 głowice rozjazdowe.

GRUPY DOCELOWE

Pasażerowie, pracownicy kolei zaangażowani w prowadzenie ruchu pociągów, przewoźnicy towarowi.

WARTOŚĆ PROJEKTU *

49 200 000,00 PLN

WYSOKOŚĆ WKŁADU UE *

40 000 000,00 PLN

CZAS REALIZACJI

2025 – 2026

* Źródło: Umowa o objęcie przedsięwzięcia wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego nr KPOD.09.07-IW.02-0010/24 – przedsięwzięcie pn. „Budowa wiaduktu kolejowego WK-05 na stacji Gdynia Port” KPOD.09.07-IW.02-0010/241 z dn. 29.07.2025