Powrót

Prace na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna w zakresie Odcinek 1 prace na linii kolejowej nr 131 i 201 stacja Maksymilianowo

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko; barwy Rzeczpospolitej Polskiej, flaga Unii Europejskiej, Dofinansowane przez Unię Europejską; logo PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

ZAKRES ZADANIA

Projekt pn.: „Prace na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna” został podzielony na cztery odcinki:

odcinek 1 - roboty budowlane na linii kolejowej nr 201 stacja Maksymilianowo:

Modernizacja (wraz z elektryfikacją) linii kolejowej:

  • nr 201 od km 31,352 do km 37,100, 
  • nr 131 od km 377,454 do km 383,051.

Budowa (wraz z elektryfikacją) linii kolejowej:

  • nr 396 od km 0,000 do km 4,456,
  • nr 397 od km 0,000 do km 4,005,
  • nr 398 od km 0,000 do km 1,842,
  • nr 399 od km 0,000 do km 1,636.

GRUPY DOCELOWE

  • ogółu społeczeństwa, mieszkańców najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu;
  • podróżujących koleją codziennie lub okazjonalnie;
  • przewoźników oraz innych kontrahentów;
  • mediów regionalnych i ogólnopolskich;
  • administracji rządowej i samorządowej;
  • organizacji pozarządowych.

CELE PROJEKTU

Realizacja Projektu pozwoli na osiągnięcie następujących celów ogólnych:

  1. skrócenie czasu jazdy pociągów pasażerskich i towarowych na odcinkach linii kolejowych objętych Projektem,
  2. stworzenie warunków do szybkich przewozów pasażerów i towarów poprzez zwiększenie średniej prędkości pociągów i wyeliminowanie miejsc ograniczających prędkość,
  3. wprowadzenie rzeczywistej konkurencji i powiązania różnych gałęzi transportu, a przede wszystkim ożywienie przewozów kolejowych,
  4. stworzenie warunków do rozwoju przewozów multimodalnych,
  5. zwiększenie konkurencyjności kolei, zwiększenie bezpieczeństwa, racjonalizacja kosztów eksploatacji infrastruktury i taboru, intermodalność dla pasażerów oraz podniesienie komfortu usług publicznych,
  6. zmniejszenie negatywnego wpływu transportu na środowisko przez:
    - przejęcie ruchu pasażerskiego i towarowego przez transport kolejowy z transportu drogowego jako mniej przyjaznego dla środowiska;
    - odciążenie transportu drogowego, co wiąże się ze zwiększeniem przepustowości i poziomu bezpieczeństwa na drogach;
    - stworzenie warunków dla zwiększenia atrakcyjności i konkurencyjności regionu, które będzie sprzyjać rozwojowi społeczno-gospodarczemu.

WARTOŚĆ CAŁEGO PROJEKTU „Prace na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna *

6 656 677 682,93 PLN

WYSOKOŚĆ WKŁADU UE *

5 411 933 075,55 PLN

CZAS REALIZACJI *

2024 – 2029

* Źródło: Umowa o dofinansowanie nr FENX.04.02-IP.02-0005/24-00