Powrót

Prace na linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów, etap II odcinek Sitkówka Nowiny – Kozłów

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko; barwy Rzeczpospolitej Polskiej, flaga Unii Europejskiej, Dofinansowane przez Unię Europejską; logo PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Projekt „Prace na linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów” obejmuje modernizację kluczowego dla regionu szlaku transportowego. Zadanie podzielone jest na trzy etapy. Na odcinki Skarżysko-Kamienna – Tumlin i Sitkówka Nowiny – Kozłów gotowa jest już dokumentacja projektowa, która powstała przy współfinansowaniu Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

ZAKRES PROJEKTU

Zakres projektu obejmie wykonanie projektu wykonawczego i wykonanie robót budowlanych na odcinku od km 196,095 do km 252,800 linii kolejowej nr 8 i obejmuje branże: torową, drogową, obiekty inżynieryjne, srk i teletechnikę, budowle kolejowe, elektroenergetyki trakcyjnej i nietrakcyjnej w tym robót towarzyszących, certyfikację i prac związane z ochroną środowiska. W zakresie branży torowej zostaną przywrócone parametry techniczne linii, przebudowane zostaną peronów na stacjach i przystankach osobowych z dostosowaniem do wymagań TSI. W zakresie obiektów inżynieryjnych, tj. wiaduktów, mostów, przepustów, przejść dla pieszych. Parametry konstrukcyjne obiektów zostaną dostosowane do obowiązujących przepisów. Obiekty małej architektury i wyposażenia zostaną dostosowane do wymogów TSI. W zakresie systemu SRK zostaną zabudowane na stacjach urządzenia sterowania ruchem kolejowym nowej generacji współpracujące z półsamoczynną blokadą liniową na szlakach oraz LCS na stacji Kielce. W zakresie sieci trakcyjnej zostaną przebudowane oraz wymianę konstrukcji wsporcze wraz z sieci trakcyjną.

GRUPY DOCELOWE

  • ogółu społeczeństwa, mieszkańców najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu;
  • podróżujących koleją codziennie lub okazjonalnie;
  • przewoźników oraz innych kontrahentów;
  • mediów regionalnych i ogólnopolskich;
  • administracji rządowej i samorządowej;
  • organizacji pozarządowych.

CELE PROJEKTU

Celem projektu jest dostosowanie infrastruktury kolejowej do rzeczywistych potrzeb przewoźników i kontrahentów oraz do prognozy kierunków rozwoju, poprawę punktualności realizowanych połączeń, przywrócenie parametrów technicznych do obowiązujących przepisów oraz odcinkową modernizację linii, a także poprawę komfortu jazdy i obsługi pasażerów oraz poprawienie bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

PLANOWANE EFEKTY

Przeprowadzenie prac na linii kolejowej nr 8 z uwagi na jej położenie jest istotne dla zwiększenia dostępności poszczególnych regionów Polski i w związku z tym ważne dla podniesienia spójności transportu kolejowego Europy. Projekt ma istotne znaczenie dla rozwoju gospodarczego, a także dla spójności społeczno-gospodarczej i terytorialnej kraju.

- podniesienie prędkości pociągów do 120 km/h, co skróci podróże w kierunku Kielc o ok. 5 minut

WARTOŚĆ PROJEKTU *

1 711 630,90 tys. PLN netto

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z KREDYTU EBI *

854 464,2 tys. PLN netto

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *

854 792,2 tys. PLN netto

WARTOŚĆ DOKAPITALIZOWANIA *

2 374,5 tys. PLN netto

LATA REALIZACJI

2024 - 2032 

* Źródło: SPR KPK nr 5.017