Powrót
Prace na linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów, etap I: odcinek Skarżysko Kamienna - Tumlin
ZAKRES PROJEKTU
Zakres rzeczowy obejmuje:
- Przebudowę linii kolejowej ok 62 km torów,
- Przebudowę peronów na stacjach i przystankach osobowych z dostosowaniem małej architektury i wyposażenia do wymagań TSI (stacje: Suchedniów, Łączna, Zagnańsk; przystanki osobowe: Skarżysko Zachodnie, Suchedniów Północny, Berezów),
- Przebudowę 38 obiektów inżynieryjnych, tj. wiaduktów, mostów, przepustów, ścian oporowych, przejść dla pieszych:
- budowa nowego przejścia podziemnego w stacji Suchedniów oraz stacji Zagnańsk oraz rozbiórka i budowa nowej kładki dla pieszych w stacji Łączna,
- budowa nowego wiaduktu kolejowego w zamian za likwidację przejazdu kolejowo-drogowego w stacji Suchedniów,
- W zakresie systemu SRK, wyposażenie w urządzenie sterowania ruchem kolejowym nowej generacji,
- W zakresie sieci trakcyjnej, przebudowa oraz wymiana konstrukcji wsporczych z podwieszeniami oraz samej sieci trakcyjnej na całym przebudowywanym odcinku linii kolejowej.
CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY
- zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h dla pociągów pasażerskich
- lepszy komfort podróży (modernizacja lub budowa peronów z małą architekturą);
- zwiększenie konkurencyjności i dostępności transportu kolejowego;
- zwiększenie przepustowości linii, częstotliwości, skomunikowania oraz punktualności realizowanych połączeń;
- wyższy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego (modernizacja przejazdów i rozjazdów);
- poprawa dostępu do kolei dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się;
- wzrost poziomu bezpieczeństwa użytkowników kolei oraz dróg;
- mniejsze oddziaływanie kolei na środowisko.
KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA
- skrócenie czasu podróży oraz usprawnienie przejazdu,
- zwiększenie konkurencyjności regionu poprzez wsparcie rozwoju sektorów nowoczesnej gospodarki przez stymulowanie innowacyjności,
- poprawa warunków inwestowania w województwie z poszanowaniem zasady zrównoważonego rozwoju,
- zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko,
- zagwarantowanie osobom o ograniczonej możliwości poruszania niedyskryminowanego dostępu oraz możliwości korzystania z infrastruktury na równych prawach z pozostałymi pasażerami.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
* Źródło: Umowa nr FEPW.04.02-IP.02-0004/24-00 o dofinansowanie Projektu