Powrót

Prace na linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów, etap I: odcinek Skarżysko Kamienna - Tumlin

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, Dofinansowane przez Unię Europejską, flaga Unii Europejskiej, logo PKP Polskich Linie Kolejowych S.A.

ZAKRES PROJEKTU

Zakres rzeczowy obejmuje:

  • Przebudowę linii kolejowej ok 62 km torów,
  • Przebudowę peronów na stacjach i przystankach osobowych z dostosowaniem małej architektury i wyposażenia do wymagań TSI (stacje: Suchedniów, Łączna, Zagnańsk; przystanki osobowe: Skarżysko Zachodnie, Suchedniów Północny, Berezów),
  • Przebudowę 38 obiektów inżynieryjnych, tj. wiaduktów, mostów, przepustów, ścian oporowych, przejść dla pieszych:
    • budowa nowego przejścia podziemnego w stacji Suchedniów oraz stacji Zagnańsk oraz rozbiórka i budowa nowej kładki dla pieszych w stacji Łączna,
    • budowa nowego wiaduktu kolejowego w zamian za likwidację przejazdu kolejowo-drogowego w stacji Suchedniów,
  • W zakresie systemu SRK, wyposażenie w urządzenie sterowania ruchem kolejowym nowej generacji,
  • W zakresie sieci trakcyjnej, przebudowa oraz wymiana konstrukcji wsporczych z podwieszeniami oraz samej sieci trakcyjnej na całym przebudowywanym odcinku linii kolejowej.

CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY

  • zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h dla pociągów pasażerskich 
  • lepszy komfort podróży (modernizacja lub budowa peronów z małą architekturą);
  • zwiększenie konkurencyjności i dostępności transportu kolejowego;
  • zwiększenie przepustowości linii, częstotliwości, skomunikowania oraz punktualności realizowanych połączeń;
  • wyższy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego (modernizacja przejazdów i rozjazdów);
  • poprawa dostępu do kolei dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się;
  • wzrost poziomu bezpieczeństwa użytkowników kolei oraz dróg;
  • mniejsze oddziaływanie kolei na środowisko.

KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA

  • skrócenie czasu podróży oraz usprawnienie przejazdu, 
  • zwiększenie konkurencyjności regionu poprzez wsparcie rozwoju sektorów nowoczesnej gospodarki przez stymulowanie innowacyjności, 
  • poprawa warunków inwestowania w województwie z poszanowaniem zasady zrównoważonego rozwoju, 
  • zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko, 
  • zagwarantowanie osobom o ograniczonej możliwości poruszania niedyskryminowanego dostępu oraz możliwości korzystania z infrastruktury na równych prawach z pozostałymi pasażerami.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

* Źródło: Umowa nr FEPW.04.02-IP.02-0004/24-00 o dofinansowanie Projektu