Powrót

Prace na linii kolejowej nr 68 na odcinku Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk - etap I

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, Dofinansowane przez Unię Europejską, flaga Unii Europejskiej, logo PKP Polskich Linie Kolejowych S.A.

ZAKRES PROJEKTU

Projekt polega na wykonaniu robót budowlanych na odcinku Grodzisko Dolne – Przeworsk Gorliczyna (modernizacja szlaku z dobudową drugiego toru wraz z dowiązaniem do istniejących stacji kolejowych) od km 164,430 do km 174,960.

Zakres rzeczowy obejmuje:

  • dobudowę drugiego toru na przedmiotowym odcinku lk 68 oraz dowiązanie do istniejących stacji kolejowych,
  • budowę 2 nowych peronów jednokrawędziowych na przystanku osobowym Gniewczyna,
  • budowę 2 nowych peronów jednokrawędziowych na przystanku osobowych Tryńcza,
  • wyposażanie przystanków Gniewczyna i Tryńcza w elementy infrastruktury peronowej (wiaty, ławki, poręcze do odpoczynku, kosze, ogrodzenie, gabloty informacyjne, system oznakowania dotykowego, system oznakowania stałego, gabloty informacyjne, system oznakowania dotykowego, system oznakowania stałego, ogrodzenie, balustrady, stojaki rowerowe.

CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY

  • zwiększenie prędkości pociągów do 160 km/h dla pociągów pasażerskich; zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h dla pociągów pasażerskich 
  • lepszy komfort podróży (modernizacja lub budowa peronów z małą architekturą);
  • zwiększenie konkurencyjności i dostępności transportu kolejowego;
  • zwiększenie przepustowości linii, częstotliwości, skomunikowania oraz punktualności realizowanych połączeń;
  • wyższy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego (modernizacja przejazdów i rozjazdów);
  • poprawa dostępu do kolei dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się;
  • wzrost poziomu bezpieczeństwa użytkowników kolei oraz dróg;
  • mniejsze oddziaływanie kolei na środowisko.

KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA

  • skrócenie czasu podróży oraz usprawnienie przejazdu, 
  • zwiększenie konkurencyjności regionu poprzez wsparcie rozwoju sektorów nowoczesnej gospodarki przez stymulowanie innowacyjności, 
  • poprawa warunków inwestowania w województwie z poszanowaniem zasady zrównoważonego rozwoju, 
  • zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko, 
  • zagwarantowanie osobom o ograniczonej możliwości poruszania niedyskryminowanego dostępu oraz możliwości korzystania z infrastruktury na równych prawach z pozostałymi pasażerami.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

* Źródło: Umowa nr FEPW.04.02-IP.02-0004/24-00 o dofinansowanie Projektu